جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
«تیتر ۲۰» با نگاهی به عملکرد ۶ ماهه گل گهر در حوزه تولید بررسی کرد: 
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ۶ ماهه اول سال در حوزه درآمد‌های صادراتی خود با رشد ۸۲  درصدی همراه شده و در حوزه تولید مواد اولیه نیز رشد را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد نیمه اول سال برای این مجموعه بسیار پر بار بوده است.  
کد خبر: ۷۲۰۸۹

تیتر20 - گزارش عملکرد شش ماهه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر روند رو به رشد این مجموعه در نیمه اول سال 1403 را ارائه می کند. 
میزان تولید کنسانتره در 6 ماهه سال جاری 6،308،165 تن بوده که این عدد در مدت مشابه  سال قبل 4،942،601 تن بوده که با رشد 27.63 درصدی همراه بود.  

همچنین در حوزه تولید گندله نیز این مجموعه در مدت یاد شده به تولید 5،846،682 تن رسیده است که نسبت به مدت مشابهه سال قبل با افزایش 12.28 درصدی همراه بود. درواقع این عدد در سال گذشته 5،207،069 تن بود . 

افزایش تولید در واحدهای کنسانتره و گندله حاکی از افزایش عملیات معدنی در 6  ماهه اخیر است. درواقع با افزایش استخراج سنگ آهن این مجموعه توانسته میزان تولید در واحدهای بعدی را افزایش دهد. درواقع این موضوع نشان می دهد توان فعالیت های معدنی این مجموعه نیز رو به افزایش رفته است.

فراموش نکنیم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به دنبال تحقق معدنکاری دیجیتال در 1410  است که بی شک منجر به افزایش بهره وری در حلقه معدنکاری می شود.  


اما همانطور که اعداد و ارقام نشان می دهد این مجموعه در تولید مواد اولیه افزایش تولید خوبی را به ثبت رسانده است و این در حالی است که درصد قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز برای زنجیره ارزش فولاد کشور به واسطه مجموعه گل گهر تولید می شود.

به هر میزان که تولید در این مجموعه افزایش پیدا کند بخش زیادی از نیاز واحدهای فولادی به مواد اولیه تامین خواهد شد. این در حالی است که گل گهر به دنبال توسعه حلقه های زنجیره و حرکت به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر است. 

اما در بعد دیگر افزایش تولید در حلقه های یاد شده منجر به افزایش فروش و در آمدهای این مجموعه خواهد شد.  گل گهر در عملکرد 6  ماهه خود به میزان 1،096،731 تن فروش صادراتی داشته است که که نسبت به مدت مشابه سال 1402 با رشد 72.60 درصدی در میزان حجم فروش همراه شده است.

همانطور که قابل مشاهده است افزایش تولید در حلقه های مختلف منجر به افزایش حجم فروش صادراتی در نیمه اول سال شده است. 

اما نکته مهم آن است که درآمدهای صادراتی این مجموعه با رشد بسیار قابل توجه یعنی 81.74  درصد همراه بوده است. درواقع گل گهر توانست میزان ارزآوری خود را با افزایش بسیاری همراه کند. این رشد در درآمدهای صادراتی می تواند سرعت اجرای پروژه های استراتژی 1410 این مجموعه را افزایش دهد. 

درآمدهای صادراتی گل گهر در 6  ماهه اول سال به 47،283،628 میلیون  ریال رسیده است. در حالی که این عدد در سال گذشته 26،017،864 میلیون ریال بود.  

درحالی گل گهر موفق به افزایش درآمدهای صادراتی خود شده است که همچنان حلقه های زنجیره ارزش فولاد درگیر مسئله وضع عوارض صادراتی هستند اما مدیریت این مجموعه به صورتی است که توانست حضور خود را در بازارهای صادراتی علاوه بر حفظ کردن افزایش دهد. 

بی شک بخشی از این رشد می تواند ناشی از توسعه بازارهای صادراتی باشد. در این بین واحد بازرگانی گل گهر با شناسایی بازارهای جدید و ورود به آن توانسته این رشد را به ثبت برساند.

از سویی دیگر این رشد می تواند ناشی از تولید محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی باشد که بیشتر به عملکرد واحدهای  تحقیق و توسعه و آزمایشگاه های این مجموعه بر می گردد. به هر حال گل گهر با در اختیار داشتن ذخایری با کیفیت بالا موفق به تولید محصولاتی شده است که در بازارهای صادراتی از تقاضای بالایی برخوردار است. 

اما باید به این موضوع توجه داشت که گل گهر با رشد تولید و افزایش درامدهای خود به دنبال رسیدن به قطب تولید فولاد و مواد اولیه است که تا به این لحظه ریل گذاری های آن را به خوبی انجام داده است. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز